RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Zagospodarowanie działań dzieci
600 – 700 Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci
700 - 800 Działalność zorganizowana: zabawy integracyjne, ogólnorozwojowe indywidualne i grupowe.
Podstawa programowa od 800 – 1300
800- 900 Zabawy swobodne według zainteresowań dzieci lub z niewielkim udziałem Nauczyciela. Realizacja zagadnień programu Klucz do uczenia. Praca kompensacyjno-wyrównawcza. Zabawy i ćwiczenia poranne Gimnastyka dla Smyka. Czynności opiekuńcze, samoobsługowe, zabiegi higieniczne przed śniadaniem
900 - 930 Śniadanie - czynności opiekuńcze, samoobsługowe, zabiegi higieniczne po śniadaniu
930–1030 Główne zajęcia dydaktyczne wg programu wychowania przedszkolnego (zajęcia zintegrowane) grupy starsze (pomiędzy zajęciami przerwa na II śniadanie, czynności samoobsługowe, zabawa ruchowa)
1030 -1135 Organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym (zabawy badawcze, tropiące, itp.). spacery bądź zajęcia relaksacyjne na terenie ogrodu, parku. Obserwacje przyrodnicze, prace gospodarczo-porządkowe i ogrodnicze. Gry i zabawy o charakterze sportowym i podejmowane z inicjatywy dzieci - grupy starsze
930 -1020 Główne zajęcia dydaktyczne wg programu wychowania przedszkolnego (zajęcia zintegrowane) grupy młodsze (pomiędzy zajęciami przerwa na II śniadanie, czynności samoobsługowe, zabawa ruchowa)
1020 – 1140 Organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym (zabawy badawcze, tropiące, itp.). spacery bądź zajęcia relaksacyjne na terenie ogrodu, parku. Obserwacje przyrodnicze, prace gospodarczo-porządkowe i ogrodnicze. Gry i zabawy o charakterze sportowym i podejmowane z inicjatywy dzieci – grupy młodsze
1140 – 1200 Czynności opiekuńcze, samoobsługowe, zabiegi higieniczne przed obiadem grupy młodsze
1135 – 1200 Czynności opiekuńcze, samoobsługowe, zabiegi higieniczne przed obiadem grupy starsze
1200- 1230 Obiad – czynności opiekuńcze, samoobsługowe, higieniczne po obiedzie
1230 – 1300 Zabawy swobodne według zainteresowań dzieci lub z niewielkim udziałem nauczyciela (relaks przy bajkach czytanych przez nauczyciela lub z nagrań CD, masażyki, słuchanie muzyki relaksacyjnej)
1300 – 1330 Działalność edukacyjna nauczycieli – realizacja programów własnych nauczycieli i działań wspomagających rozwój dzieci.
1330– 1340 Czynności opiekuńcze, samoobsługowe, zabiegi higieniczne przed podwieczorkiem
1340- 1400 Podwieczorek - Czynności opiekuńcze, samoobsługowe, zabiegi higieniczne po podwieczorku
1400 – 1700 Organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności przez nauczycieli w sali, ogrodzie. Gry i zabawy ruchowe, zabawy integracyjne, bądź wyciszające i o charakterze relaksacyjnym, zabawy swobodne, tematyczne, konstrukcyjne, techniczne, badawcze, twórczego działania – plastyczne, muzyczne, prace społeczno-użyteczne na rzecz grupy. Praca kompensacyjno-wyrównawcza, z dzieckiem zdolnym. Rozchodzenie się dzieci.